BLOG

İşyerini Değerli Kılmak

06/11/2023

Çalışma dünyasındaki değişimler, organizasyonları ve çalışma alanlarını yeniden düşünmeye yöneltti. Tam spektrumlu çalışma modeli, uzaktan çalışma ve ofiste çalışmanın birleşimini ifade ederken, bu yeni normalin işyerleri üzerinde kalıcı etkileri olacak gibi görünüyor. Kuruluşlar, çalışma politikalarını ve mekanlarını bu yeni düzene uygun hale getirme yolunda ilerliyorlar. Ancak, artık çalışanlar uzaktan çalışma seçeneğine sahip oldukları için, işyerlerinin cazip hale getirilmesi ve çalışanların ofise gelmeyi istedikleri bir yer haline getirilmesi daha önemli hale geliyor.

İşe Gidip Gelme Getirisi (ROC), çalışanlar için yeni Yatırım Getirisi (ROI) haline geldi. Bu, ofise gitmeyi ve ofiste geçirilen zamanı değerlendiren bir kavram. İnsanlar arasındaki bağlantının ve yüz yüze iş birliğinin bir değeri elbette ki var. Ancak çalışanlar, ofise gitmeye değer bir neden olduğunda daha istekli oluyorlar. Bu nedenle, işyerleri, çalışanlarını çekmek ve motive etmek için bazı yatırımlar yapmalıdır.

Her organizasyonun kendine özgü kültürü, çalışma tarzı ve politikaları olduğundan, tek bir çözümün tüm işyerleri için geçerli olmadığını anlamak önemlidir. İşyerlerini değerli kılmak için aşağıdaki üç temaya odaklanabiliriz:

Canlı Şehirler ve Toplum Yatırımları: İşyerleri, çevrelerindeki toplulukları güçlendirmeye odaklanabilirler. Yerel işletmeleri desteklemek ve şehir merkezlerini canlandırmak, ofise dönüşü destekleyebilir. Ayrıca, ofis içinde veya dışında çalışanlara farklı aktiviteler için harcama yapmaları için teşvikler sunabilirler, örneğin şirket içi bir kafeteryaya veya son teknoloji kafeye yatırım yapmak yerine, şirketler yerel işletmeler aracılığıyla yemek siparişi vermeyi seçebilir veya çalışanlara molaları sırasında yiyecek veya işyeri dışındaki etkinliklere harcamaları için "mahalle paraları" sağlayabilir.

Kuruluşlar ayrıca, satın alma seçeneğiyle ofis içinde yerel sanat eserlerini sergileyerek, müzelere veya yerel restoranlara ekip gezilerini koordine ederek veya ofisteyken zamanları olmayabilecek görevlere yardımcı olmak için çamaşırhane hizmeti gibi avantajlar sunarak topluluklarına yatırım yapabilir. Çalışma alanınızın etrafında bir topluluk oluşturmaya yapılan bir yatırım, çalışanları zamanlarını orada geçirmek ve yatırım yapmak istemeleri için teşvik edebilir ve motive edebilir, bu da işe gidip gelmelerini yolculuğa değer hale getirebilir. Esneklik ve Seçenekler: İşyerleri, çalışanların iş ve kişisel yaşamlarını dengelemelerine yardımcı olacak esnek çalışma politikaları oluşturmalıdır. Çalışanlara, ofise ne zaman geleceklerine dair daha fazla özgürlük sunmak, işe gitmeyi daha cazip hale getirebilir.

Esneklik ve seçenek: Önceki işyeri modelleri, iş-yaşam dengesi mücadelesiyle nasıl başa çıkılacağı konusunda bir kusur ortaya çıkardı. Uzaktan çalışmanın çalışanlar için paha biçilmez hale gelen bir unsuru, bu ortamın onlara iş ve kişisel taahhütlerini dengelemeleri için sunduğu esnekliktir.

Çalışanlar ofise döndükçe ve birçoğu için pandemi öncesine göre daha uzun olan işe gidip gelme yolculuğuna yeniden karar verdikçe, insanları ofiste ne zaman ve nasıl bir araya getirecekleri konusunda esnek olan kuruluşlar daha yüksek düzeyde çalışan memnuniyeti, üretkenlik ve bağlılık seviyelerine sahip olacak. Çalışanlar, programları için en uygun zamana karar verme konusunda daha fazla özgürlüğe sahip olduklarında, işe gidip gelmekten keyif alır. Bu, çalışanların ofiste zamanlarını nasıl geçirmeyi seçtikleri konusunda daha fazla esneklik sunarak başarılabilir.

Çeşitli Çalışma Alanları: İşyeri tasarımı, farklı çalışma stillerini desteklemek için esnek ve özelleştirilebilir olmalıdır. İşyerleri, çalışanların farklı görevleri en iyi şekilde yerine getirebilmeleri için gerekli alanları ve teknolojiyi sunmalıdır.

Amaca yönelik tasarım, insanları birbirine bağlayan olanaklar ve çalışanlarda yankı uyandıran çeşitlilik, ilgi çekici bir ortam yaratmak ve zihniyeti işyerinde olmanız gereken bir yerden olmak istediğiniz yere kaydırmak için çok önemlidir.

Otel lobileri gibi hissettiren sıcak ve davetkar girişler, açık iş birliği ve kafe alanları ve hem yüz yüze hem de sanal toplantılar için özel olarak tasarlanmış çeşitli toplantı ve konferans salonları gibi konukseverlik odaklı özellikleri bir araya getirmek, çalışanların gün boyunca farklı görev türlerinde çalışırken kendilerini daha rahat hissetmelerini sağlar. Prefabrike telefon kulübelerinden oluşan bir grup bölmenin yanı sıra sessiz işlerin yapılabileceği cep telefonu serbest bölgelerinin eklenmesi olan "Zoom Villages"a da artan bir ilgi var.

Kafeler, kafeler ve açık hava toplantı alanları gibi olanaklar da değer katar, sosyalleşmeyi teşvik eder ve çalışanların evde çalışarak elde edemeyecekleri deneyimler sunar. Genel olarak ofisler, çalışma alanlarına ve toplantı odalarına herkese uyan tek bir yaklaşım yerine daha spesifik çalışma modlarına uyum sağlayacak şekilde tasarlanıyor.

Sonuç olarak, her organizasyonun kendi hedeflerine, kültürüne ve toplumlarına odaklanarak işyerlerini değerli hale getirebilir. İşyeri tasarımı, çalışanların İşe Gidip Gelme Getirisini en üst düzeye çıkarmak için önemlidir ve bu değişen iş dünyasında rekabet avantajı sağlayabilir. Fikir birliği oluşturmak, çalışanlarla anket yapmak ve kendimizi müşterilerimizin topluluğuna entegre etmek, planlama ve tasarım sırasında onlarla etkileşim kurmak ve sohbet etmek, uzaktan çalışmanın lüksleriyle rekabet eden bir alanı nasıl sunacağımızı anlamamıza ve çalışanların İşe Gidip Gelme Getirisini (ROC) nasıl en üst düzeye çıkaracağımızı anlamamıza yardımcı olur.

tüm yazılar
 
Copyright © 2020 Tüm Hakları Saklıdır. A&T Mimarlık