BLOG
Ofis Tasarımı, Klinik Tasarımı ve Ev Dekorasyonu Tasarım ve Uygulama İşlerinde Pandeminin Etkileri Ofis Tasarımı, Klinik Tasarımı ve Ev Dekorasyonu Tasarım ve Uygulama İşlerinde Pandeminin Etkileri 05/05/2021

Bir yılı aşkın bir süredir hayatlarımızı adeta felç eden, bütün iş yapış ve yaşama şekillerini derinden etkileyen Covid-19 salgınının ev dekorasyonu, ofis tasarımı ve klinik tasarımı işlerini etkilememesi düşünülemezdi.

Dekorasyon işlerinin tasarım ve uygulama olarak iki yönü olduğundan yola çıkarak klinik tasarımı tarafında çok fazla bir etki olmamakla birlikte ofis tasarımı ve ev dekorasyonu tarafında bazı etkileri gözlemlenmekte. Uygulamada ise ofis tasarımı uygulamaları ve klinik tasarımı uygulamaları aynı oranda aynı şeylerden etkileniyor. Süreç, çalışma şekillerini kökten etkilediğinden klinik tasarımı süreçlerinin de başkalaşması normal karşılandı. Ev dekorasyonu süreci ise hane halklarının balkonlara yönelmesine neden oldu. Bu nedenle ev dekorasyonu için ayrılan bütçeler arttı.

Ofis Tasarımı ve Klinik Tasarımı Açılarından Etkilenim

Klinik tasarımı kapsamında pandeminin fonksiyon üzerinde pek bir etkisi olmadığı için ciddi bir etkilenme söz konusu olmadı. Yalnız,  klinik tasarımı sürecinde teknik açıdan bazı ileri filtreme sistemleri kullanmak gerekliliği ortaya çıktı. Normal şartlarda bekleme bölümünde sırasını bekleyen hastalar pandemi döneminde randevuları dikkatlice ayarlanarak bekletmeden tedaviye alınsa da tedavi sırasında olası kontaminasyonları bertaraf etmek, tedaviyi gerçekleştiren doktorları, yardımcı sağlık görevlilerini ve tabii ki diğer gelecek olan hastaları korumak için klinik tasarımı ürünlerine HEPA onaylı filtrelerin kullanıldığı sistemler entegre edilmeye başlandı.

Ofis tasarımı, salgın fonksiyonlar üzerinde oldukça büyük etkiye sahip. Ofis tasarımı, her şeyden önce kalabalık ortam yaratmamak, sosyal mesafeleri azaltmak amacıyla ofisten çalışmalar azalarak evden çalışmaya dönüştüğü için ofis tasarımı kapsamında metrekare ihtiyaçları azaldı. Bu da ev dekorasyonu önemini arttırdı. Bazı firmalar pandemi geçse dahi ofis tasarımı süreçlerini bir kenara bırakarak uzaktan çalışma oranını eskiye nazaran artırmayı da değerlendirmeye başladılar. Bu durumda ofis tasarımı kapsamında normalde kabul edilen kişi başı metrekare ihtiyaçlar, tuvalet hesapları, elektrik ve mekanik ihtiyaçları normları tümden değişime uğrayabilir. Bu durum klinik tasarımı için de geçerlidir. Şu aşamada ofis tasarımı sürecinde bu tip ayarlamalar görünmese de ileride olmaması için bir neden yok.

Öte yandan ofis tasarımı ve klinik tasarımı sürecinde özellikle ısıtma-havalandırma alanlarında yapılması gereken şeyler ortaya çıktı. Normal zamanlarda taze hava beslemelerinde mevsime göre şartlandırılarak verilen hava içeriden toplanan havayla karıştırılarak ortama verilirdi. Ancak salgın şartlarında içeriden alınan havanın tekrar ortama verilmesi olası virüs yükü açısından önemli riskler içerdiğinden dolayı sistemler taze havanın karıştırılmadan direkt olarak içeri verilmesi şeklinde revize edildiler. Klinik tasarımı için de enerji tasarrufu açısından ille de içeriye vermek isteniyorsa da muhakkak düzenli olarak temizlenen HEPA filtrelerden geçirilerek verilmeye başlandı.

Ev dekorasyonu kapsamındaysa her şeyden önce doğal olarak evden çalışma gereğinin yarattığı bir çalışma köşesi ihtiyacı doğdu. Ev dekorasyonu, insanların ev içi yaşam alanlarını da değiştirdi. Ayrıca insanların bütün gün evde tıkılıp kalmaları sonucu ara sıra hava alabilecekleri balkonların, varsa bahçelerin önemi ortaya çıkarak ev dekorasyonu açık alanlara kaydı. Bu nedenle ev dekorasyonu için harcanan bütçe bahçe, teras ve balkon gibi alanlara kaydı.  

Ofis Tasarımı ve Klinik Tasarımı Uygulamaları Açısından Etkilenim

Her türlü ofis tasarımı ve klinik tasarımı uygulama faaliyetinde salgından dolayı önemli sorunlar oluştu. Mal tedarikinden eleman bulmaya, zamanlama detaylarından gürültü yönetimine kadar birçok konuda ofis tasarımı ve klinik tasarımı sürecinde başa çıkılması zor sorunlar oluştu.

Mal tedariklerinde yaşanan problem özellikle salgının başından itibaren oluşan şokla kapanan üretim hatları ve lojistik eksikler dolayısıyla oluşmakta. Birçok ürün üreticinin personel azaltması, üretim hattı kapatması, aracıların personel azaltmaları, lojistik faaliyetlerin aksamaları gibi sebeplerden dolayı alışık olunduğundan çok daha geç tedarik edilebilmeye başladı. Eleman yönetiminde özellikle taşeron firmalarla çalışan firmalarda hastalığa yakalanan personellerden dolayı aksamalar oluştu. 

Salgın sebebiyle evinde oturmak zorunda kalan gerek 65 yaş üstü insanlar, ev dekorasyonu haricinde, gerekse de uzaktan çalışan gençler sebebiyle ofis tasarımı ve klinik tasarımı işlerinin doğasında olan gürültü yönetimi imkansızlaştı; uygulama süreçlerinde büyük aksaklıklara yol açarak teslim zamanlarında önemli gecikmeler yarattı. Zaman yönetimi birbirini takip eden her kalemde oluşan bu aksaklıklar yüzünden neredeyse imkansız hale geldi, ev dekorasyonu daha fazla rağbet gördü.

Özet/Sonuç

Salgın ofis tasarımı, ev dekorasyonu ve klinik tasarımı faaliyetleri açısından tasarımsal açıdan çok önemli farklar henüz getirmese de uygulama açısından büyük problemlere yol açtı.

İş yeriniz ya da evinizle ilgili herhangi bir dekorasyon, inşaat planınız varsa bu konular açısından açık fikirli ve dikkatli olmanızı, zaman planınızı normalde oluşacak beklentinizden biraz daha uzun yapmanızı tavsiye ederiz. Bu sayede gerek ev dekorasyonu gerek diğer yaşam alanlarında kalıcı sonuçlar elde edebilirsiniz. Geçiş dönemlerinde yapacağınız ev dekorasyonu hizmetlerinde, ileride yaşam alanları yer değiştireceği ile bütçe ayırdığınız ev dekorasyonu bölümünden yeterli verimi alamayabilirsiniz. 


tamamını oku
Ofisinizin dizaynı müşterilerinize işiniz hakkında neler söylüyor? Ofisinizin dizaynı müşterilerinize işiniz hakkında neler söylüyor? 08/02/2021

Google ofislerinin veya benzer boyutlardaki şirketlerin resimlerini daha önce gördüyseniz, sahip oldukları çok farklı görünümü fark etmiş olabilirsiniz. Bu tür büyük şirket ofisleri, markalarına uygun renk paletleri kullanıyor, logolarını çok belirgin yerleştiriyor ve yarattıkları mekanın mimarisi harika bir atmosfer ve ruh hali yaratıyor.

Bu büyük markaların ofis tasarımlarına bu kadar büyük bir yatırım yapmaları tesadüf değil. Müşterilerinizin sizin ve işinizin hakkındaki ilk izlenimlerini ofis dizaynınız önemli ölçüde etkiliyor.

Ama iyi haber şu ki, ofis tasarımı üzerindeki bu dersleri öğrenmek için kurumsal bir dev olmanız gerekmiyor. Aslında, efektif bir ofis dizaynından maksimum faydayı sağlayacak olanlar küçük işletmeler ve hatta serbest çalışanlardır.

Bu küçük rehber ofis tasarımınızın müşterilerinize işiniz ve sizin hakkınızda neler söylediğini ve ofis alanınızı nasıl daha verimli kullanabileceğinize yardımcı olabilir.

Çalışanlar

Şaşırtıcı gelebilir ama mutlu çalışanlar görmek ofisinize giren her müşterinin bilinçaltını etkiler. Küçük bir ekibiniz olabilir ya da sadece siz olabilirsiniz ama ekibinizi müşteri ağırlamaya ve onlarla sohbet etmeye hazırlarsanız müşterileriniz için son derece misafirperver ve pozitif duygular oluşturma konusunda önemli adımlar atmış olursunuz.

Tabi ki çalışanlarınızı zaten mutlu tutmak isteyeceksinizdir. Ofis tasarımınız ve yerleşimi kendi başlarına bile sağlıklı ve mutlu bir çalışma ortamı yaratılmasında rol oynar ve mutlu çalışanlara sahip olmaya yardımcı olur.

Resepsiyon ve karşılama alanları

Bir freelancer iseniz ya da küçük bir operasyonunuz varsa sürekli bir çalışanın olduğu bir resepsiyon alanı pratik ya da hatta gerekli bile olmayabilir. Yine de, müşteri karşılamaya ayrılmış bir alanınızın olması gereklidir. Bu müşterilerinize veya misafirlerinize profesyonelliğinizi aktarmaya ve şirketiniz için olabilecek en iyi ilk ilenimi yaratmaya yardımcı olur.

Hoş bir bekleme alanı aynı zamanda müşterileriniz ve misafirlerinizin beklerken oturabilecekleri hoş bir yerdir.

Ofis hijyeni

Çok açıktır ki temiz bir ofis bir müşteri üzerinde büyük bir etki yaratacaktır, daha doğrusu pis ve dağınık bir ofis çok kötü bir izlenim bırakacaktır. Üst üste biriken dağınıklığı önlemek için yeterli sayıda çöp ve geri dönüşüm kutusu bulundurmaya çok dikkat edin.

Toplu bir ofis ekibinin verimli olması için de önemli bir adımdır. Temiz ve derli toplu bir ofiste çalışmak her zaman için dağınık bir ofise göre tercih edilir.

Ofis yerleşim planı

Güncellenmiş bir yerleşim planının ne derece fark yaratacağına şaşırabilirsiniz. Açık plan ofisler işletmelerde gittikçe daha popüler hale geldi ve eski tarz, küçük kabinler içinde çalışma planları eski moda, kişiye özel ve itici kabul edilmeye başladı.

Bir kişilik ya da küçük ekiplerden oluşan bir işletmede çalışıyorsanız açık planlı ofisler herkesin katılımcı, iletişim halinde hissetmesine yardımcı olurken yalnızlığı ve mutsuz çalışanları engelleyebilir. Benzer düşünce yapısına sahip kişilerle aynı açık planlı ofiste çalışmak verimliliğiniz ve mutluluğunuz üzerinde önemli bir etki yapabilir.

Dekorasyon ve mobilya

Ofisler genelde donuk ve kısıtlayıcı olarak bilinir ama durum her zaman böyle olmayabilir. Doğal ışığın kullanımı, bazı şirket marka ve değerlerini yansıtan sanatsal çalışmaların asılması ve markanızın kurumsal renklerini kullanıldığı bir renk paleti uygulanması ofisinizin aydınlanmasına ve müşterileriniz üzerinde olumlu etki bırakmasına yardımcı olur.

Doğal ışıktan olabildiğince çok faydalanmanın da çalışanlarınız üzerinde ne derece etki bırakacağına da şaşırabilirsiniz. İyi aydınlatılmış ve güzel dekore edilmiş bir ortamda çalışmak çalışanlarınızın mental sağlığı ve verimliliği üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir.

Bitkiler

Ofisinize biraz canlılık ve hayat katmak için bazı bitkiler de ekleyebilirsiniz. Ofisinize bitkileri asılan, sıradan saksılarda ya da aynı zamanda akustik olarak da etkili olan duvar çimi şeklinde uygulayabilirsiniz. Yalnız iyi bakım yapıldıklarında emin olun zira bakımsız, çürüyen yapraklardan daha negatif mesaj veren bir durum yoktur.

Ofis dekorasyonuna benzer olarak, bitkiler de çalışanların mental sağlığı üzerinde büyük etki sahibidir ve bütün ekip için çalışma alanında çok daha keyifli bir ortam sağlanmasına katkıda bulunurlar.

Markanız

Markanızın ve değerlerinizin ofisinizde çeşitli yerlerde görünür olduğundan emin olun. Bu müşterilerinize ve misafirlerinize markanızdan ve işinizden ne kadar gurur duyduğunuzu gösterir. Sonuçta logolar harika ilk izlenimler yaratmak için tasarlanırlar.

Çalışanlarınız da ofiste duvarların boş durması yerine teşhir edilen logonuzla daha katılımcı ve gurur duyuyor olacaklardır.

Sonuç

Ofis tasarımınız işinizin ve bilinirliğinizin etkisinin yerine geçemez ama sizi ziyaret eden mevcut ya da potansiyel müşterileriniz üzerinde önemli bir etki bırakabilir. Bu ipuçlarını kullanarak işinizin müşterilerini elinde tutmasına veya yenilerini kazanmasına yardımcı olabilirsiniz.

tamamını oku
Ofisiniz Planlarken Bir Tasarımcıyla Çalışmak İçin 4 Sebep Ofisiniz Planlarken Bir Tasarımcıyla Çalışmak İçin 4 Sebep 16/01/2021

İster sıfırdan bir çalışma alanı tasarlayın ister bir ofisi yenileyin, çalışanlar arasında üretkenliği teşvik eden ve müşteriler için rahat ve albenili bir alan yaratmak heyecan verici ve ödüllendirici bir deneyim olabilir. Ancak tasarımcı olmayanlar için bu çaba oldukça boğucu da olabilir.

Bu doğrultuda, elbette ki bir profesyonelden hizmet almanız en doğrusu olacaktır. Ama yine de hangi noktalara dikkat etmelisiniz, hizmet aldığınız profesyonele ne açılardan bakarak bilgi ve brief vermeniz gerektiğini bilirseniz boğucu kısmı atlamış olabilirsiniz.

Ofis alanı tasarımınız kuruluşunuzun hedeflerine uygun hale getirir.

Örneğin, bir gazete ofisi iş birliğini teşvik etmek için açık bir ofis en uygun seçenek olsa da, bir çağrı merkezi arama sırasında dış gürültüyü en aza indirmek için çok sayıda kabine ihtiyaç duyabilir. Ofis planlayıcısı, oluşturulacak yeni düzende iş akışını, teknolojik gereksinimleri, güvenlik ve sağlık altyapısını şirket kültürüne ve çalışma süreçlerine en uygun hale getirmek için ofis süreçleri de dahil olmak üzere tüm organizasyonu detaylı şekilde inceleyecektir.

Ofis alanınızı maksimum şekilde kullanmanıza yardımcı olur.

On-onbeş yıl öncesine kadar, ofisler hantal teknolojiyi desteklemek için gerekli olan hantal mobilyalarla doluydu – derin monitörler ve devasa bilgisayar kuleleri. Ancak, artık daha büyük daha iyi değil, modern ofiste yer kaybı. Ofis planlama uzmanı, alandan en iyi şekilde yararlanmanızı sağlayabilir...

Örneğin, mimarınız, Herman Miller'ın şık, dayanıklı ve çok yönlü olmasını sağlayan parçalarından birini önerebilir. Ya da çalışan grupları ve fonksiyonları öyle şekilde yerleştirebilir ki sirkülasyon alanlarının çakıştırılmasıyla ofis alanınızı %20’ye varan oranlarda daha verimli kullanabilirsiniz. Kör alanlara az kullanılan ve pencereye ihtiyaç olmayan toplantı odalarını koyarken aydınlık bölümlere genel çalışma alanları yerleştirerek hem enerji tasarrufu hem de psikolojik rahatlık sağlayabilir.

Çalışanlarınızın verimliliğini artırmanıza yardımcı olur.

Çalışma alanınızı yeniden düzenlemek, çalışanlar arasında üretkenliği artırma potansiyeline sahiptir ve ofis planlama hizmetlerini kullanmak bunu mümkün kılabilir. Ergonomik, görsel açıdan daha çekici ve konforlu bir ofis performansı önemli ölçüde artırabilir. Ayrıca, bir planlama uzmanı ofiste iletişimi artırarak verimliliği artırabilir – planda doğru değişiklikleri yapmak, ilgili ekiplerin bilgi ve fikirlerin daha kolay paylaşılması için daha yakın bir şekilde gruplanmasına yardımcı olabilir.

Son zamanlarda, tasarımcılar arasında açık plan ofis ortamlarındaki birçok çalışanın günlük görevleri daha hızlı ve daha verimli bir hızda yürütmek için daha fazla gizlilik aradığını (1), bu ortamların bu açılardan çalışan verimliliğini azaltabildiği konuşulmakta. Mimarınız, açık plan ofisleri olan şirketinizin bu soruna yenilikçi çözümler bulmasına yardımcı olabilir ve personele doğru etkileşim ve gizlilik dengesini sağlayabilir.

Zaman ve paradan tasarruf sağlar.

Office alanı tasarımı, özellikle şirket içi mimar-iç mimarlardan oluşan bir ekip gibi kaynaklara sahip olmayan orta ve küçük ölçekli işletmeler için zorlu ve yorucu bir çaba olabilir. Bir ofis alanı planlayıcısının hizmetlerinden yararlanmak, tasarım sürecini hızlandırabilir ve bu da yöneticiler ve ofis yöneticileri üzerindeki stresi en aza indirirken para tasarrufu anlamına gelir. Planlayıcı ayrıca, verimsiz alan kullanımını engelleyerek gelecekte daha büyük ve pahalı bir ofise geçme ihtiyacınızı azaltmaya yardımcı olabilir.

Bir ofis yenilemenin ilk maliyeti yüksek görünse de, yeniden yapılandırma, etkileyici bir yatırım getirisi potansiyeline sahiptir – bu, genişlemeye olanak tanıyan alandan çalışanlar arasında verimliliği artırmaya kadar çeşitli şekillerde işinizi geliştirmeye yardımcı olabilir.

tamamını oku
 
Copyright © 2020 Tüm Hakları Saklıdır. A&T Mimarlık