BLOG

Ofisiniz Planlarken Bir Tasarımcıyla Çalışmak İçin 4 Sebep

16/01/2021

İster sıfırdan bir çalışma alanı tasarlayın ister bir ofisi yenileyin, çalışanlar arasında üretkenliği teşvik eden ve müşteriler için rahat ve albenili bir alan yaratmak heyecan verici ve ödüllendirici bir deneyim olabilir. Ancak tasarımcı olmayanlar için bu çaba oldukça boğucu da olabilir.

Bu doğrultuda, elbette ki bir profesyonelden hizmet almanız en doğrusu olacaktır. Ama yine de hangi noktalara dikkat etmelisiniz, hizmet aldığınız profesyonele ne açılardan bakarak bilgi ve brief vermeniz gerektiğini bilirseniz boğucu kısmı atlamış olabilirsiniz.

Ofis alanı tasarımınız kuruluşunuzun hedeflerine uygun hale getirir.

Örneğin, bir gazete ofisi iş birliğini teşvik etmek için açık bir ofis en uygun seçenek olsa da, bir çağrı merkezi arama sırasında dış gürültüyü en aza indirmek için çok sayıda kabine ihtiyaç duyabilir. Ofis planlayıcısı, oluşturulacak yeni düzende iş akışını, teknolojik gereksinimleri, güvenlik ve sağlık altyapısını şirket kültürüne ve çalışma süreçlerine en uygun hale getirmek için ofis süreçleri de dahil olmak üzere tüm organizasyonu detaylı şekilde inceleyecektir.

Ofis alanınızı maksimum şekilde kullanmanıza yardımcı olur.

On-onbeş yıl öncesine kadar, ofisler hantal teknolojiyi desteklemek için gerekli olan hantal mobilyalarla doluydu – derin monitörler ve devasa bilgisayar kuleleri. Ancak, artık daha büyük daha iyi değil, modern ofiste yer kaybı. Ofis planlama uzmanı, alandan en iyi şekilde yararlanmanızı sağlayabilir...

Örneğin, mimarınız, Herman Miller'ın şık, dayanıklı ve çok yönlü olmasını sağlayan parçalarından birini önerebilir. Ya da çalışan grupları ve fonksiyonları öyle şekilde yerleştirebilir ki sirkülasyon alanlarının çakıştırılmasıyla ofis alanınızı %20’ye varan oranlarda daha verimli kullanabilirsiniz. Kör alanlara az kullanılan ve pencereye ihtiyaç olmayan toplantı odalarını koyarken aydınlık bölümlere genel çalışma alanları yerleştirerek hem enerji tasarrufu hem de psikolojik rahatlık sağlayabilir.

Çalışanlarınızın verimliliğini artırmanıza yardımcı olur.

Çalışma alanınızı yeniden düzenlemek, çalışanlar arasında üretkenliği artırma potansiyeline sahiptir ve ofis planlama hizmetlerini kullanmak bunu mümkün kılabilir. Ergonomik, görsel açıdan daha çekici ve konforlu bir ofis performansı önemli ölçüde artırabilir. Ayrıca, bir planlama uzmanı ofiste iletişimi artırarak verimliliği artırabilir – planda doğru değişiklikleri yapmak, ilgili ekiplerin bilgi ve fikirlerin daha kolay paylaşılması için daha yakın bir şekilde gruplanmasına yardımcı olabilir.

Son zamanlarda, tasarımcılar arasında açık plan ofis ortamlarındaki birçok çalışanın günlük görevleri daha hızlı ve daha verimli bir hızda yürütmek için daha fazla gizlilik aradığını (1), bu ortamların bu açılardan çalışan verimliliğini azaltabildiği konuşulmakta. Mimarınız, açık plan ofisleri olan şirketinizin bu soruna yenilikçi çözümler bulmasına yardımcı olabilir ve personele doğru etkileşim ve gizlilik dengesini sağlayabilir.

Zaman ve paradan tasarruf sağlar.

Office alanı tasarımı, özellikle şirket içi mimar-iç mimarlardan oluşan bir ekip gibi kaynaklara sahip olmayan orta ve küçük ölçekli işletmeler için zorlu ve yorucu bir çaba olabilir. Bir ofis alanı planlayıcısının hizmetlerinden yararlanmak, tasarım sürecini hızlandırabilir ve bu da yöneticiler ve ofis yöneticileri üzerindeki stresi en aza indirirken para tasarrufu anlamına gelir. Planlayıcı ayrıca, verimsiz alan kullanımını engelleyerek gelecekte daha büyük ve pahalı bir ofise geçme ihtiyacınızı azaltmaya yardımcı olabilir.

Bir ofis yenilemenin ilk maliyeti yüksek görünse de, yeniden yapılandırma, etkileyici bir yatırım getirisi potansiyeline sahiptir – bu, genişlemeye olanak tanıyan alandan çalışanlar arasında verimliliği artırmaya kadar çeşitli şekillerde işinizi geliştirmeye yardımcı olabilir.

tüm yazılar
 
Copyright © 2020 Tüm Hakları Saklıdır. A&T Mimarlık